Bangkok baby :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yentl Tuhuteru - WaarBenJij.nu Bangkok baby :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yentl Tuhuteru - WaarBenJij.nu

Bangkok baby :)

Door: Yentl

Blijf op de hoogte en volg Yentl

02 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Toch maar besloten om eens te beginnen aan een digitaal reisverslag, dus bij deze! Zal proberen om niet te langdradig te zijn, want dan is het natuurlijk niet meer plezierig om te lezen ;)

Ben inmiddels ruim twee weken in Thailand en moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zoveel gezien heb! Ik had me voorgenomen om niet zo snel te gaan reizen als in Zuid-Amerika, wat ook nodig was toen wel, maar ik heb mijn eigen voornemen redelijk serieus genomen! Na mijn aankomst in Bangkok en een treinreis van een uur was ik op het adres waar Rolf en Djeffrey waren. Na een ontbijtje heb ik een powernap gedaan en toen hebben we besloten om diezelfde avond een bus naar het zuiden te pakken. Zo gezegd, zo gedaan en om 18.00 stonden we op het busstation om de bus van 20.00 naar Krabi te nemen, waar we verder zouden kijken naar welk eiland we wilden gaan. Vroeg de volgende ochtend kwamen we aan in Krabi en hadden twee uur later een minivan naar Koh Lanta te pakken! Eenmaal aangekomen op het zuidelijke gedeelte van het eiland bleek het hostel vol te zitten waar we hadden bedacht te gaan slapen en dus hebben we bijna het hele strand afgelopen en aan elk hostel gevraagd of we er konden tukken. Natuurlijk besloten we aan het eind dat het tweede hostel het beste was. Heel toepasselijk: Where Else Resort in Koh Lanta it was!

In totaal hebben we tien dagen vertoefd op het eiland, goed begin van de reis dus! Heel veel hebben we er niet uitgevoerd om eerlijk te zijn, maar heel chill was het wel! Op de tweede dag hebben we scooters gehuurd, ik netjes achterop bij Djeffrey hoor, en zijn we het hele eiland gaan verkennen. De eerste dag zijn we richting het noorden gegaan en na anderhalf uur rijden kwamen we aan bij het einde van de weg. Ja, je kon het eiland niet rond rijden! Dus daar maar wat gegeten, heel slim geplaatst restaurant van een Frans stel. Heerlijke pasta gegeten met garnalen, mocht ook wel trouwens, want het kostte ons 300 Baht per persoon, ongeveer 6.60 in euro's, maar dat is voor hier erg duur! Je kan op straat een Pad Thai (bekend Thais gerecht: verschillende noodles met groentes, lekker sausje en bijvoorbeeld kip) voor 40 Baht halen :) Maar goed, de andere dagen zijn we er ook met de scooter op uit getrokken en met name andere strandjes aan gedaan om daar dan te liggen. In de avonduren veel pool gespeeld, vooral Rolf en Djef hoor, want ik begin het net een beetje te leren.. En vooral met de mensen van de bar en het restaurant van ons hostel gezeten. Ze konden nagenoeg geen Engels, maar alsnog konden we ons prima vermaken!
Andere avonden waren we met de scooter richting het oude stadje gegaan waar een grote markt was en je lekker (en goedkoop) kon eten bij marktkraampjes. Rolf en Djef waren natuurlijk op het einde van hun reis dus zij moesten nog wat souvenirs kopen. Op zich niet heel vervelend om met hen over marktjes te slenteren, want afdingen is hun sport! Zelfs op het eten bij de marktkraampjes werd er nog afgedingd, haha! Denk dat ik het ook maar zo ga doen, lekker goedkoop wel! Hopen dat ik het geleerd heb van de beste dan maar ;)

Een van de laatste dagen vonden we het toch eens tijd om iets te doen en besloten we een boottour langs de Trang-eilanden te doen. In de ochtend werden we opgehaald door een jeep en naar de oude pier van Koh Lanta gebracht, waar we met een oude longtailboat naar onze grote boot werden gebracht. We zouden langs vier eilanden gaan, bij twee ervan snorkelen, bij eentje op het strand liggen en bij een ander zouden we de Emerald-cave bezoeken. Na bijna twee uur varen kwamen we aan bij het eerste eiland: de twee aoen Rolf en Djeffrey sprongen natuurlijk van de boot af het water in, ik, en met mij de rest, liepen twee etages naar beneden om via een trap het water in te gaan.. Eenmaal snorkelend in het water bleek je weinig te kunnen zien, dus na een kwartier klom ik weer aan boord. Rolf was er ook al en was aan het vissen. Binnen tien minuten had ie beet: een klein inktvisje! Hij spoot ook nog iets (inkt kon je het niet noemen!) toen ie aan de haak hing. Beetje teleurstellende eerste stop dus, maar goed. Bij de tweede stop was het water wel heel helder en kon je dus hele mooie vissen zien! De bemanning was ook brood aan het strooien rondom de boot (ook om vis te vangen zelf), zodat hele scholen vissen rondom de boot zwommen, very pretty! Na weer een klein half uurtje varen kwamen we aan bij de Emerald-cave. Deze grot, ongeveer 80 meter, werd vroeger door piraten gebruikt om tijdelijk hun schatten te verstoppen. We gingen natuurlijk met meerdere groepen naar binnen (denk wel 75 man ongeveer). Je moest dus 80 meter door de grot heen zwemmen in het pikkedonker, met uitzondering van de drie zaklampen die de drie gidsen mee hadden. Rook er ook niet heel fris; er zaten heel veel vleermuizen in.. Maar wanneer je tien meter in de grot was en omdraaide, was het water superhelder en felgroen! Na 80 meter kwam je dus uiteindelijk aan op een soort indoor strandje! Heel klein en schattig, als je omheeg keek zag je alleen maar 100 meter steile rotsen en dat was het, heel mooi! Helaas geen foto van alleen ;) Kwartier later mochten we weer terug, maar we waren echt de laatste drie en dus hadden we een paar keer geen licht, nou dan zie je dus echt helemaal niks!! Ik heb natuurlijk ook zulke goede ogen, haha! Dus ik begon maar te schreeuwen: I need light, light! En toen zwom de gids gelukkig even terug met licht :)
De laatste stop was een mooi strandje waar Djef, Rolf en ik lekker hebben gekaart en toen mochten we alweer terug naar Koh Lanta.

Zondag de 26e zijn we teruggegaan naar Bangkok, Rolf moest de 27e vliegen naar huis weer en wij gingen mee terug, want Djeffrey z'n visa liep af en hij moest dus even het land uit. We hadden dit keer een VIP-bus geboekt, kost iets meer, maar daar krijg je ook wat voor terug! Nog nooit in zo'n chique bus gezeten! Je kon bijna helemaal plat gewoon, heerlijk! Dekentje krijg je erbij, kussentje, ook een leuke film (na enig gedoe, want de bus-bediende wist helemaal niks van de dvd-speler dus hij begon in het Thais, maar daar hadden we natuurlijk niks aan), helemaal prima dus!
Maandag hebben Djef en ik een hostel gevonden bij Khoa San Road, heel toeristische straat met allemaal kraampjes, hostels en veel bars. Die avond zouden we eten met Tabitha (nicht van Rolf en ook uit Woerden; ons kent ons he) en haar collega: zij werkt regelmatig in Bangkok, niet heel vervelend. Zijn met z'n vijven bij een leuk restaurant gaan eten, die was van een Zuid-Afrikaan, die ook nog eens Afrikaens sprak :) Gezellig dus. Afscheid genomen van Rolf die dinsdag vroeg zou vertrekken. Volgende dag bleek hij echter 21 uur vertraging te hebben! Dus ook dinsdagavond nog met Rolf gegeten en gedronken :) Heb hier in Bangkok veel tijd doorgebracht op marktjes, ook Djef had veel souvenirs nodig haha, maar heb ook nog twee cultureel verantwoorde dingen gedaan hoor: Wat Po en Wat Arun bezocht. Wat Po is een mooi tempelcomplex en is vooral bekend door de (volgens mij) 30 meter lange liggende Buddha. Heel mooi! Wat Arun is ook een tempelcomplex, maar bestond uit een grote pagod van bijna 80 meter en vier kleinere pagodes eromheen; allen versierd met porselein. De grootste pagode kon je beklimmen en dat was redelijk pittig, want het was heel steil! Sommige mensen durfde ook bijna niet meer terug haha! Het fijne aan Wat Arun en Wat Po is dat beiden aan de grote rivier Chao Phraya liggen (loopt midden door BKK) en op die rivier is er een river-ferry: voor 15 Baht brengen ze je naar verschillende plekken aan de rivier dus, heel prettig vervoer!

Afgelopen vrijdag zou ik weer eten met Tabitha en Bas, want aangezien we er toch alletwee waren (Djef ging die avond met een vriend van hem uit ook) konden we er net zo goed gebruik van maken! Kreeg ik na haar werk ineens een appje met: de plannen zijn gewijzigd. We kunnen naar Sensation White en hebben ook een kaartje voor jou als je mee wilt.
Nou, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!! Is eigenlijk niet mijn soort muziek, ben zelfs in Nederland ook nog nooit naar Sensation geweest, maar voor het eerst naar Sensation gaan in Bangkok: natuurlijk! Had gelukkig nog een wit shirt en met een kaki-broekje eronder ging ik naar het hotel van Tabitha en Bas. Daar eenmaal aangekomen voelde ik me volledig underdressed: wat een chique bedoening was dat hotel! Zij blijken in het appartementen-complex van het hotel te wonen, maar echt supermooi! Ze zitten op de 29e verdieping dus ik had een mooi uitzicht over de stad! Het Lebua Hotel (waar zij dus verbleven) is het hotel waar the Hangover II ook is opgenomen! Het hotel heeft een gouden koepel en daar hebben ze een paar scenes opgenomen :) Maar goed, wij hebben lekker pizza gegeten en gingen op weg om Vijay te meeten, via hen hadden we een kaartje gekregen. We zouden hem meeten in een restaurant. Wij kwamen daar aan en we werden door elk aanwezig persoon ongeveer van top tot teen bekeken! Twee minuten binnen en een serveester verzocht ons vriendelijk buiten te wachten, want er was een dresscode en Bas mocht geen korte broek dragen. En oh jah, het was een besloten modellen-feestje!! Haha, vandaar dat iedereen ons zo bekeek natuurlijk: we vielen volledig buiten de boot! Voor ons erg vermakelijk om naar te kijken, dat dan weer wel! Niet normaal dunne meisjes, mooie jongens, mooie meisjes en mensen waarvan je niet begrijpt dat ze voor de camera mogen staan ;)
Even later kwam Vijay met een vriend en na een paar drankjes gingen we dan op weg naar Sensation! We schrokken nog even toen we het kaartje bekeken, want daarop stond 1-2-2014 en dat was de dag erna! Gelukkig klopte het, want vanwege het stemmen had Sensation het een dag vervroegd dus. Ons vervoer naar het feest was een extreem luxe busje met een goede bass, dus een goed begin van de avond. Eenmaal aangekomen bleek dus dat ze erg streng waren wat betreft de dresscode: twee vrienden van Vijay kwamen er niet in (en moesten terug om witte broeken te kopen) over de hele lichte blauwe broeken van Tabitha en Bas werd ook moeilijk gedaan. Ik had mijn kaki-hotpants zowaar nog korter gemaakt, zodat ik eigenlijk alleen een wit 'lang' shirtje aan had en zo helemaal in het wit was, haha! Eenmaal binnen bleek hij VIP-kaarten geregeld te hebben, dus kregen we wat vouchers voor bier, voor eten en mochten we dansen op een verhoogd gedeelte, met eigen bar, heel chill!! Halve podium stond vol met Nederlanders op leeftijd, die volgens mij in de organisatie zaten :) Zoals gezegd, is het eigenlijk niet mijn muziek, maar heb me extreem vermaakt! Superleuk om eens mee te maken, al helemaal in Bangkok dan! Denk namelijk niet dat ik ooit naar Sensation White in Nederland ga nog ;)

Gister met m'n redelijk brakke hoofd, hoewel die van Djef nog erger was haha, zijn we samen een dagtour gaan maken in de buurt van Bangkok. Eerst gingen we naar de 'Folding Umbrella Market'. Een markt voor etenswaar die naast, echt precies naast, een treinrail loopt en twee keer per dag komt die trein ook langs. Dan moeten alle kraampjes dus heel snel hun paraplu's, zonneweringen, bakken en dus volledige kraampjes een meter of anderhalf naar achter verplaatsen, zodat de trein erdoor kan! Echt heel vet om te zien! Het marktje wordt eigenlijk alleen door locals gebruikt om echt wat te kopen; alles ligt daar ongekoeld en er zitten overal vliegen op, terwijl daar naast groente ook heel veel vissen, krab, garnalen, varkensvlees, orgaanvlees en dergelijke verkocht word! Maar voor de toeristen mooi om te zien hoe de 'folding umbrella market' werkt :)
Daarna naar een kopie van de 'floating market' geweest, niet de echte versie dus, maar alsnog erg leuk. Je had aan beide kanten van een riviertje steigers met kraampjes en daarnaast veel boten waarop eten verkocht werd. Je kon dan wat doorgeven aan iemand op de boot, daar werd het dan voor je klaargemaakt, en dan kon je het op de steiger op eten! Daar hebben we een paar uur rondgelopen :)
Daarna zouden we met een boot een tochtje langs duizenden vuurvliegjes maken. Nou, dat was een grote teleurstelling, want we hebben er denk ik 20 gezien maar! Echt heel jammer wel, maar ach, valt weinig aan te doen.

En dan is het alweer vandaag! Wilde eigenlijk vandaag al een trein naar het noorden pakken, maar Djef en ik hadden ons ontzettend verslapen haha! Werden pas om 1 uur wakker dus toen zat ik een beetje vast weer aan een hostel :( Maar vanmiddag dan toch echt mn ticket geboekt enga morgenochtend naar Chiang Mai! Twaalf uurtjes vertoeven in de trein, reis lekker overdag dus kan lekker naar buiten turen, en dan ben ik er! Is daar een stukje kouder, geen idee nog hoe koud, maar in ieder geval niet zo bloedheet als in Bangkok! Vanmiddag afscheid genomen van Djeffrey, die vertrekt morgen weer naar Nederland, en vanaf nu is het dan echt: ik ben in m'n eentje op reis: ben benieuwd wat de rest mij gaat brengen! Heb er in ieder geval heel veel zin in :)

Nu moet ik er toch echt een eind aan gaan breien, want dit verhaal is eigenlijk al veel te lang! Maar een goede inleiding is de helft van het werk, dus misschien dat mijn volgende verhalen wel wat korter worden ;)

Lieve mensen, ik hoop dat daar ook alles goedgaat en ik hoop snel van jullie te horen ook natuurlijk!

Liefs, knuffel en een kus vanuit Bangkok!!!


P.S. Ik merk hier gelukkig niks van de onrust in Bangkok. Op meerdere plekken zijn protesten natuurlijk en ben er al meerdere malen doorheen gelopen zonder problemen. Vind het zelf vooral mooi om te zien dat men opkomt voor hun idealen; nou hopen dat het ze lukt!

  • 04 Februari 2014 - 18:48

    Suus:

    Heeeey tjikkie! Klinkt echt suuuper vet, zie het al helemaal voor me hoe ze die markt verplaatsen haha. Spannend... Alleen reizen! Geniet ervan! Dikke koeskoes uit Rome

  • 05 Februari 2014 - 09:59

    Vanes:

    Hallóóó!

    Heerlijk verhaal, klinkt echt té fijn allemaal! En sommige dingen ook zo herkenbaar, leuk! Heb me toen suf gegeten aan de Pad Thai, zooooo lekker en vooral goedkoop! En goedkoop is natuurlijk the keyword als je aan het backpacken bent ;-).

    En die namen van de hostels en resorts, hoe verzinnen ze het, hè? Wij maakten op een gegeven moment een lijstje van de meeste grappige hostelnamen die we tegenkwamen. Tja, je moet toch wat als je weer eens -tig uren in een bus of op een boot zit... In de lijst stonden o.a. het Don't Worry hostel, natuurlijk was er ook een Be Happy hostel, Happy Face hostel enz. Maar met stip op nummer 1 (Ik zal 'em nooit vergeten!)..., HAPPY END HOSTEL!!!

    Nu dan in je ééntje op reis, spannend! Maar dat gaat helemaal goed komen! Ur gonna love it :-)! Enjoy Chiang Mai!

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yentl

Een half jaartje reizen in Azie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 3671

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Yentl goes Asia

Landen bezocht: